Dotacja na podręczniki
Czwartek, 2024-11-21, 8:44 AM
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność narzędzi
Suma odpowiedzi: 11
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2016 » Kwiecień » 15 » Odpowiedzi na ostatnie powtarzające się pytania
1:44 PM
Odpowiedzi na ostatnie powtarzające się pytania

W dość licznych ostatnio (kwiecień 2016) wiadomościach od użytkowników i potencjalnych użytkowników proponowanej tu aplikacji i uczestników oraz potencjalnych uczestników szkoleń a także w rozmowach telefonicznych powtarzają się często trzy komunikaty wyrażane najchętniej jako znaczące oczekiwania wobec proponowanej tu aplikacji: prośba o udostępnienie treści szkoleniowych (skrypt i prezentacja – te tutaj już udostępniam); prośba dotycząca wyjaśnienia: co proponowane narzędzie już czyni a czego jeszcze nie czyni i jak się to ma do obecnego stanu udostępnienia przez MEN formularzy (zwłaszcza tych w formacie DOCX – w kontekście pytania: czy to właśnie te „menowskie” formularze są przeznaczone do wypełnienia ich także w wersji elektronicznej? – to częściowo tu wyjaśniam); prośba dotycząca pełnego opisu obsługi i wykorzystania proponowanych narzędzi – to jest przedmiotem szkoleń.

Najkosztowniejszą rzeczą w powstawaniu tego rodzaju narzędzi jest ich przetestowanie w różnych środowiskach i warunkach. Państwa uwagi i pomysły znacząco wpływają na funkcjonalność i jakość proponowanych tu narzędzi. W miarę uwzględniania Państwa cennych spostrzeżeń będzie udostępniana aktualizowana wersja (ostatnio poprawiono pewien drobny defekt wizualny - rzecz dotyczyła arkusza "Zal1" i nie pojawiania się napisu "Gimnazjum" pomimo zaznaczenia w arkuszu "Zal" odpowiedniego pola).

Udostępnienie skryptu i prezentacji:

  • skrypt zawierający treści szkoleniowe (udostępniony w formacie PDF) – zawartość skryptu jest podporządkowana zaplanowanemu scenariuszowi realizacji szkoleń, czyli nie należy oczekiwać, że zawiera pełen opis wszystkich aktualnych zagadnień dotyczących „ustawy podręcznikowej”;
  • prezentacja (udostępniona w wersji edytowalnej PPTX) – jest wykorzystywana w czasie szkoleń jako dodatek „ilustrujący” i „akcentujący” omawiane w czasie szkolenia zagadnienia, czyli nie należy oczekiwać, że jako samodzielny byt wypełni ewentualne oczekiwania pozyskania wiedzy i wyjaśnień dotyczących aktualnych zagadnień związanych z „ustawą podręcznikową” (w udostępnionej prezentacji dokonano także pewnych wyłączeń).

MEN udostępnił załączniki do rozporządzenia w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe w formacie PDF oraz w wersji edytowalnej DOCX; MEN nie udziela informacji, których załączników (czy może np. tych w formacie DOCX?) użyć do wypełnienia obowiązku wynikającego z rozporządzenia z §  8. 1.: „Informacje, o których mowa w § 2 i § 3 ust. 2, wnioski, o których mowa w § 3 ust. 1 oraz § 4, a także rozliczenia, o których mowa w § 6 i § 7, są przekazywane w postaci elektronicznej oraz w postaci papierowej.” (co do znaczenia zwrotu „postać elektroniczna”);

Czy wypełnienie i przekazanie formularzy w formacie DOCX pozwala na wypełnienie obowiązku zaistnienia „postaci elektronicznej”?

– Tak.

W poprzednich latach obowiązek zaistnienia „postaci elektronicznej” był wypełniany poprzez publikowane przez MEN formularze w wersji aplikacji arkusza kalkulacyjnego – nie wiadomo obecnie (15.04.2016) czy będzie również tak w tym roku, czy też może pozostaną pliki DOCX; ponieważ realizacja obowiązku zaistnienia „postaci elektronicznej” jest możliwa od 15 marca, a MEN do dziś nie udostępnił wersji możliwej do użycia jako aplikacji arkusza kalkulacyjnego – należy domniemać, że istnienie postaci elektronicznej będzie wypełniane przez format DOCX (pliki „word’a”); wypełnianie obowiązku zaistnienia „postaci elektronicznej” poprzez udostępnione obecnie pliki  „word’a” związane jest z pewnymi szczegółowymi problemami – te jednak są przedmiotem wyjaśnień czynionych w czasie szkoleń.

Czy mogą jednak być już wkrótce opublikowane przez MEN odpowiednie pliki „excel’a”? – Tak, to jest możliwe, ale obecnie (15.04.2016) nic na ten temat nie jest wiadome (oficjalnie). Co więc z tym „fantem” robić? – tu odpowiedź jest także przedmiotem szkoleń.

Co proponowane narzędzie już czyni a czego jeszcze nie czyni? To, na co narzędzie w udostępnionej tu wersji pozwala, jest skrótowo (i wystarczająco zarazem) opisane w tym serwisie. Głównym narzędziem jest zawartość pliku „z45_.xlsm” – kolejna jego wersja (udostępniana będzie już wkrótce w tym serwisie jako właśnie plik „z45_.xlsm” ze wskazaniem wersji) będzie:

  • raportować ewentualne błędy i nieprawidłowości (lub sugerować alternatywne scenariusze gromadzenia danych) popełnione na poziomie gromadzenia danych poprzez używanie plików (w szkołach) „z12_*.xlsx”;
  • „przenosić automatycznie” dane do formularzy „menowskich” (dotyczy to załączników: 1, 2, 4 i 5) albo do tych w formacie DOCX, albo do być może „arkuszy excel’a” – jeżeli MEN być może takie opublikuje – ta funkcjonalność będzie więc dostępna wtedy, gdy rzecz w tym zakresie będzie już (głównie po stronie MEN) wyjaśniona;
  • niektórzy użytkownicy oczekują także pewnych funkcji analitycznych – są obecnie testowane;
  • czy będzie także udostępniana wersja do obsługi rozliczenia dotacji (współpracująca z obecnym narzędziem)? – tak, w stosownym czasie (…październik).

Dziękuję za wszystkie Państwa dotychczasowe uwagi i komentarze.

Krzysztof Sługocki, 15.04.2016

 

Wyświetleń: 826 | Dodał: art30a | Tagi: dotacja podręcznikowa, dotacja na podręczniki, ustawa podręcznikowa, Sługocki, Krzysztof Sługocki | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
avatar
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Kwiecień 2016  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Archiwum wpisów
Copyright eGocki.pl Krzysztof Sługocki © 2024
uCoz